Knäckäppelpaj!

Denna paj gör jag oavsett om det är äpplen, hallon, rabarber eller vilka bär eller frukter som helst. Och den går alltid hem oavsett ålder på den som ska äta den.

Recept
Äpplen, eller valfri frukt eller bär
150 gram smör
2 dl vetemjöl
2 dl havregryn
2 dl socker
0,5 dl sirap
0,5 dl grädde
0,5 tsk bakpulver

Gör såhär
1: sätt ugnen på 175 grader.
2: smörj formen, skala äpplena och skiva dom, lägg ut dom jämt i hela formen.
3: smält smöret.
4: blanda i övriga ingredienser i smöret
5: stryk ut blandningen på äpplena.
6: in i mitten av ugnen i 30 min tills pajen fått fin färg.

Njut!


Kommentarer
Postat av: Bibbi

DET receptet gillar jag verkligen. Enkelt och lätt. Kan nog till och med jag klara :-))
Natti.....

2012-09-23 @ 22:30:34
Postat av: Snejky

Låter supergott......

2012-09-24 @ 13:01:41
URL: http://snejky.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0