Måndagsmiddag

Ligger i soffan nu efter att ha ätit middag med min sambo.
Har även gett min son potatis för första gången i hans liv, verkade populärt ;)

Eftersom jag gjorde clotted cream till sconesen igår så lät jag det avgöra dagens middagsval, hade kvar en del av det i kylen.

 


Kassler i ugn:
Kassler (ca 400 gram)
Röd paprika
Majs
Purjolök
Clotted cream
Chilisås

 


Potatis

Rårivna morötter


Gör såhär:
1: skala potatis och koka
2: sätt på ugnen, 200 grader
3: skiva kasslern tunt.
4: lägg skivorna i botten på en ugnsäker form, jämnt fördelade över botten.
5: hacka paprika, purjolök och strö det jämnt över kasslern ihop med majsen.
6: blanda i några matskedar chilisås i clotted creamen (grädde+cremefraiche) och bred ut det över det andra.
7: sprid ut riven ost högst upp.
8: ställ in i ugnen tills potatisen är klar och osten fått fin färg.
9: klart att servera med rårivna morötter.

Både sambo och jag tyckte att det blev riktigt gott. :)
Hoppas ni har en fin kväll.

Kram bakmamman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0