Lyckas med dina macroner!

Jag har själv läst tips efter tips för att lyckas med macroner, och nu har jag sammanfattat de tips jag tycker fungerar.

*väg alla ingredienser noggrant, jag vägde till och med äggvitorna, de kan ju faktiskt variera i storlek. Så har du ingen hushållsvåg, köp en!
*använd rumstempererade ägg, gör att macronerna blir slätare.
*låt macronerna vila på plåten innan du skjutsar in dom i ugnen, minst en timme, så torkar dom lite.
*slå under plåten när du spritsat ut macronerna, då försvinner eventuella luftbubblor, jag knackade plåten i golvet några gånger.
*sikta både mandelmjöl och florsocker.
*vispa marängen så mjuk som möjligt, så fort det går att vända skålen utan att innehållet åker ur, sluta vispa.
*om möjligt använd helst pulverfärger framför karamellfärger.
*och sist men inte minst läs receptet noga!

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0