Cookies med nonstop

Minsann bakmamman har bakat igen och tro det eller ej det finns kakor kvar trots fikabesök både igår och idag. Även imorgon kommer det fina vänner över så det klart det måste finnas mumsigt att äta på.
Har bakat både bullar och dessa cookies denna veckan och båda delar blev mkt lyckade, men kakorna har fått extremt mycket beröm så tänkte dela med mig av receptet, bullar antar jag att ni kan liksom ;)

Cookies med nonstop
175 gram smält avsvalnat smör
2,5 dl farinsocker
1 dl strösocker
1 ägg
1 äggula
5 dl vetemjöl
0,5 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
100 gram mörk choklad
200 gram nonstop

Gör såhär
1: värm ugnen till 175 grader
2: vispa smöret och farinsocker samt strösockret poröst.
3: tillsätt ägget och äggulan
4: blanda de torra ingredienserna och rör ner i smeten.
5: hacka chokladen och blanda i tillsammans med nonstopen
6: rulla till bollar och platta till något lägg på plåt med ordentligt med mellanrum. Jag fick plats med 9 per plåt.
7: grädda i 15-17 min!

Sådärja nu är det bara att börja baka! :D


Kommentarer
Postat av: Emm

Gott, gott! :) Ha en underbar helg!

2013-01-18 @ 15:45:30
URL: http://www.emmli89.bloggplatsen.se
Postat av: Bibbi

Ser smarriga ut :) Och nonstop... Like..
Ha en fin måndag tjejen (Y)

2013-01-28 @ 08:46:16
URL: http://www.bibsan.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0