Pepparkakscupcakes

Då gör vi ett nytt försök då. Jag skrev ner hela receptet nyss till pepparkakscupcakesen jag bakade åt mamma i söndags, men texten var bara borta när jag skulle publicera inlägget. Typiskt.
Men det här var för bra för att inte dela med sig av :)

Recept
100 gram rumsvarmt smör
2,5 dl farinsocker
2 ägg
1,5 dl gräddfil
3 dl vetemjöl
1 msk malen kanel
1 tsk malen kryddnejlika
1 tsk malen ingefära
1 tsk bikarbonat

Frosting
200 gram cream cheese
2 dl florsocker
Skal från en halv citron
25 gram rumsvarmt smör

Gör såhär
1: vispa smör och farin poröst. Rör ner ett ägg i taget, blanda sedan i gräddfilen i smeten.
2: blanda mjöl med kryddorna i en annan bunke innan du blandar ner det i smeten.
3: fördela upp i muffinsformar ( blev 18 st hos mig.) och in i ugnen. 200 grader, 8-10 min.
4: vispa ihop frostingen medan muffinsarna är i ugnen.
5: låt muffinsarna svalna helt innan du breder eller spritsar på frostingen.
6: garnera med exempelvis lite puder av kanel! :)


Kommentarer
Postat av: Monica

Kan verkligen rekommendera er alla att testa på o baka. Dom är jättegoda!

2012-12-11 @ 13:59:07
Postat av: Gunvie

Hej, smakade på dom i Måndags och dom var mumsiga, så nu har jag skrivit ut receptet och skall provbaka dem, Tack Anna för receptet

2012-12-12 @ 15:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0