Kladdkakans dag!

Visste knappt att den fanns, men tydligen är det kladdkakans dag idag. Och firar jag kanelbullen får jag ju fira kladdkakan också.
Var inne på Facebook i morse och såg ett recept på Philadelphias sida på kladdkaka med Philadelphia Marabou, en ny smak som kommit ganska nyss!

Delar med mig av receptet då det blev riktigt gott med en härlig touch av apelsin :)

Recept.
150 gram smör
100 gram Marabou apelsinkrokant
3 ägg
1,5 dl socker
1 dl vetemjöl

Frostingen
1 ask Philadelphia Marabou
75 gram rumsvarmt smör
1,5 dl florsocker
Saft från en halv apelsin

Garnering
Kokos, apelsinskal, riven choklad

Tillbehör
Grädde

Gör såhär
1: smält smöret. Bryt isär chokladen och smält den i smöret.
2: ha i övriga ingredienser.
3: in i ugnen 200 grader cirka en kvart.
4: låt svalna ute eller i kylen så den blir helt kall.
5: vispa ihop frostingen med elvisp och bred över kakan.
6: garnera med kokos, rivet apelsinskal och riven choklad.
7: servera kall med en klick grädde!

Enkelt och gott :)


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Mums!!! Låter supergott :-)

2012-11-08 @ 17:51:20
URL: http://www.bibsan.se
Postat av: Micke

smaskens...ska se om jag kan få till nåt under morgondagen när frugan är borta hos barn-barnen...!

Ha en fin helg.

2012-11-09 @ 18:48:09
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0