Chokladbiskvier!

Kände att det var längesen bakmamman bakade något, så idag var det dags igen. Idag testade jag något nytt, inspirerad av hela Sverige bakar i torsdags fick det bli chokladbiskvier.
Och det blev faktiskt bra för att vara första gången nånsin.

Såhär gjorde jag:

Recept
Mandelbotten
300 gram mandelmassa
1 äggvita

Fyllning
100 gram margarin
1 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1,5 tsk kakao

Täcke
120 gram mörk choklad
1 mak smör

Gör såhär.
1: sätt ugnen på 175 grader. Riv mandelmassan grovt, vispa ihop med äggvitan. Klicka ut på bakplåtspapper och tryck ut till cirka 5 cm i diameter.
Grädda i mitten av ugnen i 10-12 min, kolla så dom är helt klara innan du tar ut dom.
2: när mandelbottnarna svalnat helt gör du fyllningen, rör ihop rumsvarmt smör med övriga ingredienser. Jag använde en gaffel för att blanda allt noga.
3: bred ut fyllningen på bottnarna med förslagsvis en smörkniv.
Gör fyllningen toppig. Ställ in i kylen en timme minst.
4: smält chokladen i vattenbad, blanda i smöret och sen doppar du biskvierna.

Ät och njut!


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vad sugen jag blir!,, går de att frysa?
Tittade egentligen bara in för att säga gonatt.
Suss gott :)

Svar: Det går alldeles utmärkt att frysa dom :) här hade dom dessvärre strykande åtgång ;)Hoppas allt är bra med dig :)
Bakmamman

2012-10-13 @ 22:23:45
Postat av: attis

Så gott. Måste nog prova detta jag oxå. Satt och tittade på programmet oxå. Ha det bäst.
Kramen

2012-10-14 @ 09:39:47
URL: http://attisblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0