Kantareller!

Var man än går i skogen nu tycker jag att man springer på det gula guldet. Och det är en av fördelarna med sommaren som har varit. Att kantarellerna trivs så bra. Jag har dessutom tur som har en gudasnäll pappa som gillar att plocka men gillar att ge bort sin skörd efteråt ibland.
Vad man kan göra med gulingarna är egentligen bara fantasin som sätter gränser för. Kantarellpaj är en stor favorit hemma hos oss iaf. Eller bara smörstekta på en kvällsmacka, åh vad gott det är!
Se så ut i skogen med er, börjar dessutom komma trattkantareller nu och när jag har hittat tillräckligt med såna har jag ett recept på trattkantarellsoppa som jag vill prova på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0