Cupcakessemlor

Igår satt jag och läste lite bloggar och sprang hos bli min jäst på ett recept på dessa godingar, cupcakes som blir som en semla med mandelmassafyllning och utspritsad grädde. Då jag inte hade nån sprits här hos mamma och pappa så nöjde jag mig med att klicka på grädden :)

Recept
Muffins
4 ägg
3 dl socker
100 gram smör
1 dl mjölk
4 dl mjöl
1 nypa salt
2,5 tsk bakpulver
2 tsk stött kardemumma

Mandelmassa
Grädde

Gör såhär
1: sätt ugnen på 200 grader.
2: vispa ägg och socker pösigt.
3: smält smöret, när det är färdigsmält drar du bort kastrullen från plattan och häller i mjölken. Tillsätt i äggblandningen.
4: blanda de torra ingredienserna i en separat bunke och sikta i det i smeten, blanda i det med en slickepott.
5: ställ ut muffinsformar i en muffinsplåt och fyll till 2/3, in i mitten av ugnen i 12-15 min.
6: provstick muffinsarna, den ska va torr när de är klara.
7: låt svalna.
8: blanda ut mandelmassan med lite grädde.
9: skär loss ett lock på muffinsarna.
10: gröp ur lite i muffinsarna som du fyller med mandelmassa.
11: spritsa eller klicka på grädden.
12: på med locket och sikta över lite florsocker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0