Gröt

Nu ska jag börja blogga mer regelbundet igen men blanda in mycket mer privata saker, inte bara bakning och mat, då får jag baka ihjäl mig ;) och äta ihjäl mig :p

Här har vi precis avslutat morgonens grötfrukost, Melwin får alltid välling på morgonen när pappa åker till jobbet, sen äter han gröt vid tiotiden och då passar jag på att få i mig dagens kaffe, dricker bara kaffe en gång under tiden som Johan är på jobbet. Det är ändå dagens bästa kopp, den man intar på förmiddagen :)

Idag fick Melwin hemmagjord havregrynsgröt, med tanke på allt det har stått om att det är tungmetaller i barnmat så får han istället bara välling som är fabrikstillverkad, istället för både gröt, välling och burkar. :)

De spelar en konsert med Björn afzelius på radion, älskar hans låt Ikaros som de spelar nu. Får nästan tårar i ögonen :)


Kommentarer
Postat av: Bibbi

En sån liten trötter <3
Kul att du börjar berätta lite mer om dig själv även om jag ÄLSKAR dina ätbara inlägg :)
Kram

2013-01-30 @ 11:53:02
URL: http://www.bibsan.se
Postat av: Snejky

Håller med om att dagens första glas kaffe smakar fantastiskt bra..
Jag älskar kaffe, dricker det ganska mycket..
Havregrynsgröt är nyttigt. Det lagar jag & äter varje morron jag ska till jobbet. Man står sig jättebra på det...(fast jag tycker INTE om det...)
Nä, det är bara till att gapa & svälja...

Kramen..

2013-01-30 @ 15:20:40
URL: http://snejky.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0